PRÁCTICAS SOBRE LA
GESTIÓN DE LOS RESIDUOS
Preparar el inicio
del Plan
HONDAKINEN KUDEAKETARI BURUZKO PRAKTIKAK
Plana hasteko modua prestatzen
Los trámites administrativos siempre son lentos. Y bien
lentos. Muy lentos. Y como no podré realizar la retirada de residuos peligrosos
hasta tener el certificado digital, he decidido empezar a preparar lo que será
el Plan de Gestión de Residuos de la empresa. Ninguna ley lo requiere pero, ya
que mi estancia allí es temporal, prefiero dejarlo todo bien hecho y preparar
un documento que explica cómo hacer las cosas bien y no tener problemas con la
gestión de los residuos.
Administrazioarekin
egiten diren tramiteak motelak dira. Oso motelak. Hondakin arriskutsuen bilketa
ezin izango da egin ziurtagiri digitala izan arte eta, ondorioz, erabaki dut
bitartean pena merezi duela prestatzea enpresaren Hondakinak Kudeatzeko Plana.
Ez da araudi batek ezarritako betebehar bat, baina enpresan bakarrik hiru
hilabetez egongo naiz, eta nahiago dut dena ondo egitea eta opari moduan
dokumentu bat eskaintzea amaitzean. Horrek azalduko du nola egin behar diren
gauzak hondakinekin ondo eta arazorik ez izateko.
Hasteko araudia
berrikuskatuko dut, eta azalduko dut enpresan zeintzuk eta nola duten eragina.
Azken batean, nik sortuko dudan plana urte eta hilabete zehatz batean idatzia
izango da, eta momentu horren araudiari lotuta egongo da. Arreta jartzen ez
badut azalpenetan, hondakinen inguruan gutxieneko jakintza ez daukan irakurleak
ez du jakingo zer balio duen eta zer zaharkitua geratu den.
Seguirá una de las partes más útiles para la empresa: el
listado de los residuos generados. Mi objetivo es crear varias tablas: los
residuos generados normalmente, los residuos peligrosos, los casos concretos
que pueden ser difíciles de identificar, y los residuos hipotéticos. Pienso
poner notas y el código LER a cada residuo, aunque ahora no exista, para que el
personal de la empresa pueda hacer los trámites con ellos en el caso de ser
necesario.
Ondoren idatziko
dut enpresarentzat interes handia daukan atal bat: sortzen diren hondakinen
zerrenda. Nire helburua hainbat taula sortzea da: normalean sortzen diren
hondakinena, hondakin arriskutsuena, zehazteko zailak diren kasu bereziena eta
egoera berezietan agertu daitekeena. Azalpenak eta LER kodea jarriko diot
hondakin bakoitzari, oraindik enpresan agertu ez izan arren, enpresako
arduradunak horrekin tramiteak egin ahal izateko kasuan kasu.
También pondré una lista con las actividades y procesos de
la empresa que he tenido en cuanta al redactar el plan. Si en el futuro hacen
algo nuevo, ponen alguna máquina diferente o cambia algún proceso, puede que
surja algún residuo nuevo. Mis listas de residuos dependen de lo que he visto y
supuesto, por lo que prefiero facilitar el trabajo a mi sucesor.
Enpresaren aktibitate
eta prozesuen zerrenda jarriko dut, irakurleak jakin dezan zer hartu dudan
kontuan plana idaztean. Etorkizunean zerbait aldatuko balitz enpresan (makinak
aldatu, prozesuren bat egokitu…) hondakin berriren bat agertzea posible
litzateke. Azken batean, nire hondakinen zerrenda ikusi eta suposatu dudanaren
menpe dago, eta nire erantzukizunak jasoko duenari gauzak erraztu nahi dizkiot.
De la misma manera, incluiré los planos y la situación de
cada contenedor, con descripciones de cómo son, ya que mis ideas de separación
dependen de los medios disponibles. Prefiero dejarlo todo claro.
Era
berean,planoak eta edukiontzi guztien kokapenak sartuko ditut dokumentuan.
Deskribapenak ere jarriko ditut: azken batean, bereizketa hobetzeko
proposamenak enpresaren baliabideen arabera izango dira. Dena argi eta garbi
utzi nahi dut.
He observado que, excepto en el caso de los residuos
peligrosos, existen casos en los que no es necesario separar los residuos,
principalmente por cantidades pequeñas. Por ello, creare un apartado, que será
el más importante, en el que explicaré cómo hay que separar los residuos y
porqué, cuáles son los tipos, a que contenedor va cada uno… Esto es:
instrucciones y aclaraciones sobre la separación.
Hondakin ez
arriskutsuen kasuan bereizketarik ez egiteko aukera dago, baina bakarrik
kopuruak txikiak direnean. Hondakin arriskutsuekin ez da posible hori. Hori
dela eta, dokumentuan atal bat prestatuko dut hondakinak nola bereizi behar
diren eta zergatik azaltzeko, eta segur aski atal garrantzitsuena izango da: ze
mota dauden, ze edukiontzi dagokio bakoitzari… Hau da, bereizketa egiteko
azalpenak eta argibideak prestatuko ditut.
Tras ello, incluiré propuestas de inspección. Bueno, más que
inspección lo que propongo son paseos para observar si hay algún problema. Ya
que supongo que no habrá ningún experto, incluiré en el plan listas de qué
mirar dónde, cada cuánto tiempo y que apuntar. Junto a ello incluiré
explicaciones sobre las infracciones y lo que no se debe hacer. Al fin y al
cabo, cuando el objetivo es hacer las cosas bien, el primer paso es saber
diferenciar lo que se hace mal, y la gravedad de los problemas.
Hurrengo atalean
ikuskatzeetarako proposamenak azalduko ditut. Hobeto esanda, proposatuko dut
pabilioian zehar paseatzea arazoen bila. Suposatzen dut enpresan ez dela
hondakinetan jakintsua den langile bat agertuko ni joatean eta, ondorioz,
dokumentuan sartuko ditut argibide batzuk ikuskatzeak ongi egiteko: zer bilatu,
non, eta ze maiztasunarekin. Gainera, uste dut isunen gaineko azalpenak beharko
direla. Azken batean, gauzak ongi egitea helburua denean, lehenengo pausua da
gaizki egiten diren gauzak aurkitzea, eta ulertzea zein den larritasuna.
A ser posible, incluiré ideas para la mejora de la
separación y la gestión de los residuos. Se irá viendo con el tiempo. También
me reservo la idea de redactar pequeños “librillos de instrucciones para la
fácil gestión de los residuos”.
Ahal bada,
hondakinen bereizketa eta kudeaketa hobetzeko ideiak jarriko ditut. Denbora
aurrera egin ahala jakingo dut posiblea den edo ez. Gainera, saiatuko naiz
“hondakinen kudeaketa erraza izateko argibide liburuxkak” idazten.
No hay comentarios:
Publicar un comentario