domingo, 23 de junio de 2013

PRÁCTICAS SOBRE LA GESTIÓN DE LOS RESIDUOS 4 - HONDAKINEN KUDEAKETARI BURUZKO PRAKTIKAK 4

PRÁCTICAS SOBRE LA GESTIÓN DE LOS RESIDUOS

Preparar el inicio del Plan



HONDAKINEN KUDEAKETARI BURUZKO PRAKTIKAK

Plana hasteko modua prestatzen




    Los trámites administrativos siempre son lentos. Y bien lentos. Muy lentos. Y como no podré realizar la retirada de residuos peligrosos hasta tener el certificado digital, he decidido empezar a preparar lo que será el Plan de Gestión de Residuos de la empresa. Ninguna ley lo requiere pero, ya que mi estancia allí es temporal, prefiero dejarlo todo bien hecho y preparar un documento que explica cómo hacer las cosas bien y no tener problemas con la gestión de los residuos.

    Administrazioarekin egiten diren tramiteak motelak dira. Oso motelak. Hondakin arriskutsuen bilketa ezin izango da egin ziurtagiri digitala izan arte eta, ondorioz, erabaki dut bitartean pena merezi duela prestatzea enpresaren Hondakinak Kudeatzeko Plana. Ez da araudi batek ezarritako betebehar bat, baina enpresan bakarrik hiru hilabetez egongo naiz, eta nahiago dut dena ondo egitea eta opari moduan dokumentu bat eskaintzea amaitzean. Horrek azalduko du nola egin behar diren gauzak hondakinekin ondo eta arazorik ez izateko.



  
    Primero revisaré la normativa sobre residuos y explicaré cuales leyes son y cómo afectan a la empresa. Al fin y al cabo, el plan que crearé tendrá una fecha y estará adaptado a la normativa del momento. Si no tengo cuidado, la persona “no experta” en residuos que lea el documento en el futuro no sabrá a qué atenerse.

    Hasteko araudia berrikuskatuko dut, eta azalduko dut enpresan zeintzuk eta nola duten eragina. Azken batean, nik sortuko dudan plana urte eta hilabete zehatz batean idatzia izango da, eta momentu horren araudiari lotuta egongo da. Arreta jartzen ez badut azalpenetan, hondakinen inguruan gutxieneko jakintza ez daukan irakurleak ez du jakingo zer balio duen eta zer zaharkitua geratu den.





    Seguirá una de las partes más útiles para la empresa: el listado de los residuos generados. Mi objetivo es crear varias tablas: los residuos generados normalmente, los residuos peligrosos, los casos concretos que pueden ser difíciles de identificar, y los residuos hipotéticos. Pienso poner notas y el código LER a cada residuo, aunque ahora no exista, para que el personal de la empresa pueda hacer los trámites con ellos en el caso de ser necesario.

    Ondoren idatziko dut enpresarentzat interes handia daukan atal bat: sortzen diren hondakinen zerrenda. Nire helburua hainbat taula sortzea da: normalean sortzen diren hondakinena, hondakin arriskutsuena, zehazteko zailak diren kasu bereziena eta egoera berezietan agertu daitekeena. Azalpenak eta LER kodea jarriko diot hondakin bakoitzari, oraindik enpresan agertu ez izan arren, enpresako arduradunak horrekin tramiteak egin ahal izateko kasuan kasu.





    También pondré una lista con las actividades y procesos de la empresa que he tenido en cuanta al redactar el plan. Si en el futuro hacen algo nuevo, ponen alguna máquina diferente o cambia algún proceso, puede que surja algún residuo nuevo. Mis listas de residuos dependen de lo que he visto y supuesto, por lo que prefiero facilitar el trabajo a mi sucesor.

    Enpresaren aktibitate eta prozesuen zerrenda jarriko dut, irakurleak jakin dezan zer hartu dudan kontuan plana idaztean. Etorkizunean zerbait aldatuko balitz enpresan (makinak aldatu, prozesuren bat egokitu…) hondakin berriren bat agertzea posible litzateke. Azken batean, nire hondakinen zerrenda ikusi eta suposatu dudanaren menpe dago, eta nire erantzukizunak jasoko duenari gauzak erraztu nahi dizkiot.





    De la misma manera, incluiré los planos y la situación de cada contenedor, con descripciones de cómo son, ya que mis ideas de separación dependen de los medios disponibles. Prefiero dejarlo todo claro.

    Era berean,planoak eta edukiontzi guztien kokapenak sartuko ditut dokumentuan. Deskribapenak ere jarriko ditut: azken batean, bereizketa hobetzeko proposamenak enpresaren baliabideen arabera izango dira. Dena argi eta garbi utzi nahi dut.





    He observado que, excepto en el caso de los residuos peligrosos, existen casos en los que no es necesario separar los residuos, principalmente por cantidades pequeñas. Por ello, creare un apartado, que será el más importante, en el que explicaré cómo hay que separar los residuos y porqué, cuáles son los tipos, a que contenedor va cada uno… Esto es: instrucciones y aclaraciones sobre la separación.

    Hondakin ez arriskutsuen kasuan bereizketarik ez egiteko aukera dago, baina bakarrik kopuruak txikiak direnean. Hondakin arriskutsuekin ez da posible hori. Hori dela eta, dokumentuan atal bat prestatuko dut hondakinak nola bereizi behar diren eta zergatik azaltzeko, eta segur aski atal garrantzitsuena izango da: ze mota dauden, ze edukiontzi dagokio bakoitzari… Hau da, bereizketa egiteko azalpenak eta argibideak prestatuko ditut.





    Tras ello, incluiré propuestas de inspección. Bueno, más que inspección lo que propongo son paseos para observar si hay algún problema. Ya que supongo que no habrá ningún experto, incluiré en el plan listas de qué mirar dónde, cada cuánto tiempo y que apuntar. Junto a ello incluiré explicaciones sobre las infracciones y lo que no se debe hacer. Al fin y al cabo, cuando el objetivo es hacer las cosas bien, el primer paso es saber diferenciar lo que se hace mal, y la gravedad de los problemas.

    Hurrengo atalean ikuskatzeetarako proposamenak azalduko ditut. Hobeto esanda, proposatuko dut pabilioian zehar paseatzea arazoen bila. Suposatzen dut enpresan ez dela hondakinetan jakintsua den langile bat agertuko ni joatean eta, ondorioz, dokumentuan sartuko ditut argibide batzuk ikuskatzeak ongi egiteko: zer bilatu, non, eta ze maiztasunarekin. Gainera, uste dut isunen gaineko azalpenak beharko direla. Azken batean, gauzak ongi egitea helburua denean, lehenengo pausua da gaizki egiten diren gauzak aurkitzea, eta ulertzea zein den larritasuna.





    A ser posible, incluiré ideas para la mejora de la separación y la gestión de los residuos. Se irá viendo con el tiempo. También me reservo la idea de redactar pequeños “librillos de instrucciones para la fácil gestión de los residuos”.

    Ahal bada, hondakinen bereizketa eta kudeaketa hobetzeko ideiak jarriko ditut. Denbora aurrera egin ahala jakingo dut posiblea den edo ez. Gainera, saiatuko naiz “hondakinen kudeaketa erraza izateko argibide liburuxkak” idazten.

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