martes, 23 de julio de 2013

PRÁCTICAS SOBRE LA GESTIÓN DE LOS RESIDUOS 8 - HONDAKINEN KUDEAKETARI BURUZKO PRAKTIKAK 8

PRÁCTICAS SOBRE LA GESTIÓN DE LOS RESIDUOS

IKS-eeM



HONDAKINEN KUDEAKETARI BURUZKO PRAKTIKAK

IKS-eeM



    El jefe supremo ya entregó los documentos a IZENPE, y por fin tenemos el certificado digital. Con ello, he accedido al sistema telemático de tramitaciones, y ya he podido acordar la retirada de los residuos peligrosos. ¡Por fin! A continuación explicaré cual era el problema que no permitía realizar la recogida hasta ahora.

    Nagusi gorenak IZENPEri  eman zizkion dokumentu guztiak, eta azkenean lortu dugu ziurtagiri digitala. Horri esker sartu ahal izan naiz tramitazioak egiteko sistema telematikoan, eta kudeatzailearekin hitz egin dut hondakin arriskutsuak jaso ditzan. Orain azalduko dut zer dela eta lehen ezin nuen hondakinen bilketa prestatu.





    En el País Vasco, como en el resto del estado, es necesario el Documento de Control y Seguimiento para sacar un residuo (salvo casos como la recogida por parte de la Mancomunidad). Para poder tener ese documento, es necesario tener los Documentos de Aceptación de dichos residuos, que se consiguen tras realizar las Solicitudes de Admisión correspondientes. Ahora, al ser un sistema telemático, el primer paso es introducir los datos de los residuos en IKS-eeM. Y ahí estaba el problema.

    Euskal Herrian, estatuko beste leku guztietan bezala, hondakin bat lantokitik ateratzeko Kontrol eta Segimenduko Dokumentua behar da; kasu batzuk izan ezik, adibidez bilketa mankomunitate baten esku dagoenean. Dokumentu hori lortzeko aurretik hondakinen Onarpen Dokumentuak behar dira, eta horretarako Onarpen Eskaerak egin behar dira. Orain sistema telematikoa delako, lehenengo pausua da IKS-eeM barruan hondakinen datuak sartzea. Hor zegoen arazoa.





    El gestor contratado por la empresa también actúa como EGD; esto es, él se encarga de realizar los trámites necesarios. Yo mismo me encargué del papeleo para tenerlos como EGD (no es nada difícil, sólo es una declaración). Pero para actuar como EGD también debía “registrarlos” en IKS-eeM. Además, para que ellos puedan realizar los trámites, es necesario que tengan los datos y códigos de los residuos. Introdujeron los datos, pero no podían entrar a mirar el código que IKS asigna al residuo; de eso debíamos encargarnos nosotros. Y sin tener el certificado digital, eso era imposible.

    Kontratatu dugun kudeatzailea EGD moduan ere lan egiten du: beharrezkoak diren tramiteak egiten ditu. Nik neuk prestatu nuen hori posible izateko papera (zeharo erraza da, deklarazio bat bakarrik egin behar da). Baina tramiteak egin ditzaten IKS-eeM barruan erregistratu behar ditut EGD gisa. Ez hori bakarrik: gure hondakinen datuak eta kodeak behar dituzte. Haiek datuak sartzeko prozesua hasi zuten, baina ezin zituzten begiratu hondakinen kodeak; gure esku dago hori. Ziurtagiri digitala izan gabe, hori ezinezkoa da.





    Lo dicho: recogí los datos necesarios y hablé con la persona que tenemos asignada del gestor. Y listo, recogida planificada. Toca esperar. Mientras tanto, me voy a dedicar a corregir los datos introducidos en IKS-eeM. El gestor no lo hizo mal, pero al ser un tercero hay cosas que no están del todo bien. Llamadme perfeccionista, pero prefiero dejarlo todo perfecto, ya que no estaré en la empresa para siempre. Prefiero prevenir posibles problemas futuros.

    Esan dudana: beharrezkoak ziren datuak bildu nituen eta kudeatzailearekin hitz egin nuen. Listo, bilketa planifikatu genuen. Orain itxaron behar dugu. Bitartean IKS-eeM barruan dauden datuak zuzentzen arituko naiz. Kudeatzaileak ez zuen gaizki egin, baina gure enpresatik kanpo dauden pertsonek egin zutenez, erabat egokiak ez diren gauzatxoak aurkitu ditut. Bai perfekzionista hutsa izan naiteke, baina uste dut egokia dela dena ahal den eta hobeto uztea, ni enpresan betiko ez naizelako egongo. Etorkizunean agertu daitezkeen arazoak saihestu behar dira.





    Por cierto: he observado que todavía no nos ha llegado ningún acta o certificado que confirme la inscripción como pequeño productor de residuos peligrosos. Y eso que la solicitud se hizo y estaba todo correcto. He hablado con el departamento correspondiente del Gobierno Vasco, y me han dicho que “lo buscarán y enviarán una copia o algo”. Pero como en la práctica estamos en verano, me supongo que esto tardará mucho… Y todavía tengo que terminar con el registro como productor de residuos no peligrosos. ¿Por qué es siempre tan lenta la administración? Sin los documentos oficiales no dispondré de los códigos de autorización, y en IKS tendré que introducir códigos temporales… No es culpa mía, que conste.

    Gauza interesgarri bat: konturatu naiz oraindik ez dela iritsi hondakin arriskutsuen ekoizle txikia gareneko ziurtagiri edo akta, izen-ematea orain dela denbora asko egin izan arren. Eta dena ongi zegoen. Eusko Jaurlaritzaren dagokion departamentuarekin hitz egin dut, eta esan didate dokumentua “bilatuko dutela edo kopia bat egingo dutela”. Hala ere, abuztua hastear dago, eta seguru aski denbora asko beharko dute edozer egiteko… Eta oraindik ez dut amaitu hondakin ez arriskutsuen ekoizle izatearen erregistroa. Zer dela eta hain motela da administrazioa? Dokumentu ofizialak izan arte ez ditut baimen-kodeak izango, eta IKS-eeM barruan denbora bateko kodigoak erabili behar izango ditut… Ez da nire errua, hori argi izan behar duzue.

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