lunes, 13 de octubre de 2014

MUCHAS NOTICIAS

BERRI ASKO


    Esta vez traigo un poco de todo. No siempre son malas las noticias, ¿verdad?
     Oraingoan denetarik pixka bat ekarri dizuet. Berriak ez dira beti txarrak, ezta?

    Las ciudades, actualmente, se diseñan pensando en los automóviles. No es incorrecto, ya que los camiones de mudanza y los bomberos deben llegar a todos los lugares. Pero eso no quiere decir que las calles pertenezcan a los coches. Esa “intervención urbana”, además de ser interesante de ver, muestra otro de los efectos de la superpoblación de los coches. Yo prefiero las bicicletas, pero faltan caminos de bicis para que pueda competir con los otros medios de transporte.
    Hiriak, gaur egun, diseinatzen dira autoen lehentasunarekin. Ez da txarra, etxez aldatzeko kamioiak eta suhiltzaileak edonora iritsi behar baitira. Baina horrek ez du esan nahi kaleak kotxeen menpe egon behar direla. Albistearen “hiri interbentzioa” interesgarria da eta, gainera, kotxe gainpopulazioaren beste ondorio bat erakusten digu. Nik bizikletak nahiago ditut, baina bidegorri gehiago izan gabe ezin dute beste garraio moduekin lehiatu.



    Un artículo muy corto, pero que resume bien la mayoría de los puntos importantes. Añado información: otra ventaja es que, al producirse la biomasa cerca y en casi cualquier lugar donde halla plantaciones, el precio no depende tanto de la inestabilidad internacional, como sucede con los combustibles fósiles. Pero otra desventaja es que, salvo que nunca apagues la caldera, no podrá producir instantáneamente agua caliente. Depende del consumo de agua y de la calefacción, necesitarás depósitos grandes de agua caliente, y eso no es lo más apropiado para un piso individual.
    Artikulua oso motza da, baina puntu garrantzitsu gehienak laburbiltzen ditu. Informazio gehiago azalduko dizuet. Beste alde on bat zera da: biomasa hurbil eta landatzeak dituen edozein tokitan ekoitzi daiteke eta, ondorioz, prezioa ez dago nazioarteko ezegonkortasunaren menpe, erregai fosilen kasuan bezala. Beste alde batetik, beste alde txarra hurrengoa da: galdara beti piztuta ez badaukazu, ur beroa momentuan ez duzu lortuko. Kalefakzioaren eta ur kontsumoaren arabera ur beroa gordetzeko metagailuak beharko dituzu, eta hori ez da egokiena pisu txiki batean.


    Como siempre, nos falta información. Preguntes a quien preguntes, es casi imposible que alguien conozca otras certificaciones que no sean la etiqueta. Yo, que estudié arquitectura y terminé hace dos años, en la universidad no escuché nada sobre los sistemas de evaluación de la sostenibilidad de las edificaciones.  Me parece que son temas interesantes, pero mientras que sus nombres sigan en el anonimato (para el público general), poco se conseguirá.
    Beti bezala, informazioa falta da. Berdin du nori galdetzen diozun, ia ezinezkoa da etiketa famatua ez den ziurtagiriren bat ezagutzen duen norbait aurkitzea. Nik arkitektura ikasi nuen eta orain dela bi urte amaitu nuen, baina unibertsitatean ez nuen ezertxo ere ez entzun eraikinen jasangarritasunaren ebaluazio sistemei buruz. Nire ustez gai interesgarriak dira, baina horien izenak ezezagunak diren bitartean (biztanleriaren gehiengoarentzat), gutxi ezer lortuko da.



    Pero no vas a llamar, vas a cargar el móvil. Una interesante manera de aprovechar las cabinas, y un servicio a la ciudadanía. Por cierto: ¿quedan cabinas telefónicas en vuestras ciudades o pueblos?
    Baina ez zoaz hara deitzeko, bateria kargatzeko zoaz. Telefono-kabinei probetxua ateratzeko modu interesgarria da, eta biztanleriarentzat zerbitzu bat da. Ahaztu baino lehen, zure hirian edo herrian telefono-kabinak daude oraindik?


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