EFICIENCIA
ENERGÉTICA EN EDIFICIOS – 1
El comienzo
El comienzo
ERAIKINEN
ERAGINKORTASUN ENERGETIKOA - 1
Hasiera
Hasiera
Bien.
He vuelto. Tras un descanso y una prueba de selección para una multinacional,
me embarco en un nuevo proyecto. A través de Lanbide (la agencia pública de
empleo del País Vasco) me ha surgido la posibilidad de comenzar un curso
formativo de larga duración y, visto el panorama de empleo actual, he decidido
lanzarme al reto. Una oportunidad de mejorar mis capacidades y hacer algo más
que buscar ofertas de empleo para personas sin casi experiencia.
Berriz ere hemen nago. Itzuli naiz. Atseden
on bat hartu eta multinazional baterako aukeraketa-proba bat egin eta gero,
proiektu beeri batean sartu naiz. Lanbideren laguntzarekin
prestakuntza-ikastaro luza bat egiteko aukera izan dut eta, enplegu-egoera nola
dagoen jakinda, erronkari aurre egiteko erabakia hartu dut. Aukera on bat da nire
gaitasunak hobetzeko, eta ia esperientzia ez daukatenentzako lan-eskaintza
urriak bilatzea baino gehiago egiteko.
Ikastaroaren izena “Eraikinen Eraginkortasun
Energetikoa” da, eta CE3X programa erabiltzen eta ziurtagiri kutreak egiten
ikasteko baino askoz gehiago da; 800 orduko ikastaro luzea da, urte bateko
ikasketen antzekoa. 3n mailako profesionaltasun-ziurtagiri bat da. Sarrera
proba gainditua daukat, ikasle kopurua 15 izatera mugatzen zuena.
¿Por
qué he escogido este curso entre tantos que hay? Con el curso y las prácticas
de gestión de residuos pude observar de primera mano todo lo que en nuestra
sociedad “desperdiciamos y malgastamos” por no prestar atención y pensar en las
consecuencias de lo que hacemos. A lo largo de los estudios de arquitectura
pude observar que, en edificación, se han hecho muchas cosas mal por querer
construir rápido y barato, casi siempre olvidando la “sabiduría local” de los
edificios tradicionales.
Nolatan aukeratu dut ikastaro hau, dauden
guztien artean? Hondakinen kudeaketarako ikastaroan eta praktiketan ongi ikusi
nuen nola gure gizartean gehiegi “alferrik galtzen eta xahutzen” dugun
atentzioa ez jartzeagatik eta gure ekintzen ondorioetan ez pentsatzeagatik.
Arkitektura ikasketetan ikusi nuen nola, eraikuntzaren munduan, gauza gehiegi oso
gaizki egin ziren azkar eta merke eraikitzea bilatzen zelako. Gehienetan
eraikuntza tradizionalaren jakinduria alde batean utzi zen.
Aunque
la crisis haya paralizado todo, estoy seguro de que en el futuro próximo
adquirirá aún más importancia el tema del ahorro y buen uso de la energía. Al
fin y al cabo, si nos dan la opción de gastar menos energía sin (casi) gastar
dinero, ¿quién no lo prefiere? Por ello, he decidido dirigir mi perfil
profesional en esa dirección.
Krisi madarikatuak dena geldiarazi du,
baina dudarik gabe etorkizunean geroz eta garrantzia gehiago hartuko du
energiaren erabilera onak eta aurrezteak. Azken batean, energia gutxiago
kontsumitzeko aukera badaukagu (ia) ezer gastatu gabe, nork esango dio ezetz
aukera horri? Hori dela eta, nire profil profesionala alde horretara zuzenduko
dut.
El
curso comenzará con 3 asignaturas: la eficiencia en edificación (un tema que
conozco), la eficiencia en instalaciones de iluminación (es increíble el
dineral mal gastado en este tema), y la eficiencia en instalaciones de
calefacción (todos sabemos de alguien que ha tenido problemas con su caldera).
A diario tendré que viajar desde San Sebastián hasta Zumarraga (1 hora y 10
minutos en tren más distancia entre estación y lugar en cada trayecto), y 8
horas lectivas al día. Añadiendo clases de idiomas (inglés y alemán), madrugar
mucho y poco tiempo libre. ¿Me preparo para un futuro en el que trabajaré mucho
de manera estresante?
Ikastaroa 3 ikasgaiekin hasiko da: eraginkortasuna
eraikinetan (ezaguna dudan gaia), eraginkortasuna argiztapen-instalazioetan
(harrigarria da zenbat gastatu den gaizki gai honetan), eta eraginkortasuna
kalefakzio-instalazioetan (nork ez du ezagutzen bere galdararekin arazoak izan
ez dituen norbait?). Egunero Donostiatik Zumarragarako bidaia egin beharko dut
(ordu 1 eta 10 minutu gehi geltokitik lekuetara joateko behar dudan denbora),
eta 8 ordu egunero ikasgelan emango ditut. Ekuazioan hizkuntza-klaseak sartu
eta gero (ingelesa eta alemanera), emaitza da oso goiz esnatzea eta denbora
libre oso gutxi izatea. Lan asko eta estres askoko etorkizun baterako
prestatzen ari naiz?
No hay comentarios:
Publicar un comentario