VIAJANDO POR ITALIA 1
ITALIAN ZEHAR
BIDAIATZEN 1
Hace cuatro años fui con la familia a un viaje por Italia, de esos con guía.
Estuvimos en muchos lugares, y vi de todo. Aunque siempre me escapaba del
grupo. Yo era el “tipo diferente” del grupo, pero, claro, lo que un arquitecto
quiere ver y el cómo lo ve no tiene nada que ver con las maneras de los
turistas típicos. Voy a mostrar fotos de mi viaje, comentando lo que me parezca
oportuno. Un viaje por muchas ciudades.
Orain
dela lau urte familiarekin bidai bat egin nuen Italiako hainbat hirietara, eta
bidaia taldean eta gidarekin egiten diren motakoa zen. Leku askotan egon ginen, eta denetarik ikusi
nuen. Baina ni ez nintzen taldearekin ibiltzen, ihes egiten nuen ahal nuenean.
Taldeko “partaide berezia” nintzen baina, azken batean, arkitekto batek ikusi
nahi duena eta daukan ikusteko modua ez dauka zerikusirik turista ohikoen ohiturekin.
Bidaian nik egin nituen argazkiak erakutsiko ditut, eta interesgarria iruditzen
zaidana azalduko dut. Hiri askotan zehar egindako bidaia izan zen.
Taldearen
biltzeko ordutegia jarraitu behar nuen (noiz atera, jan eta hotelera itzuli)
eta, ondorioz, ezin izan nintzen nahi adina denbora egon eraikin edo toki
bakoitzean. Baina gauza asko aurkitu ahal izan nituen eta, horri esker,
etorkizunean Italiara itzultzen banaiz hobeto jakingo dut nora eta noiz joan.
Espero dut hau guztia zuei baliagarria egitea planak egiteko. Bidaiari
dagokionez, espero den moduan, Roman hasi zen, eta han pasa nuen denbora tarte
luzeena.
La ciudad está literalmente plagada de
iglesias y edificios religiosos. Por ello, voy a utilizar esta entrada del blog
para hacer una lista con lo más destacado. Para empezar, tenemos la Basílica
S. Paolo, que se encuentra algo lejos del centro. La entrada con su jardín
y el pórtico son lo más bonito, pero también puedes entrar.
Hiria
eraikin erlijioso eta eliza kopuru
izugarria dauka. Hori dela eta, blog sarrera hau erabiliko dut gauza
nabarmenenak zerrenda gisa jartzeko. Hasteko S. Paolo Basilika daukagu,
hiriaren erdigunetik zeharo urrun dagoena. Bere sarrera lorategiarekin eta
portikoarekin ederrena da, baina sartzeko aukera ere daukazu.
Il Gesu, iglesia que me enseñaron en
la universidad por su fachada, que marcó el inicio del Barroco en las fachadas
en arquitectura. Qué pena no haber
podido entrar.
Il Gesu, bere fatxada dela eta unibertsitatean erakutsi
zidaten eliza da, eta arkitekturan fatxadetan Barrokoaren garaiaren hasiera
zehaztu zuen eraikina da. Tamalez, ezin nintzen sartu.
Quatro Fontane, otra de la que me
hablaron en la universidad. Es raro encontrar una iglesia haciendo esquina, y
por ello su fachada es más interesante.
Quatro
Fontane, unibertsitatean erakutsi zidaten beste bat. Arraroak dira etxadi
baten izkina diren elizak, eta, hori dela eta, bere fatxada interesgarriagoa
da.
S. Andrea al Qririnale, la Iglesia
de planta elíptica. Por esa característica especial, es ligeramente diferente
de las demás. Aun así, estaba muy bien iluminada, lo que remarcaba la belleza
interior. ¿Me habría afectado al humor que se estuviera celebrando una boda
cuando visité el edificio?
S.
Andrea al Qirinale, oin-plano eliptikoa daukan eliza. Ezaugarri berezi hori
dela medio, beste elizetatik zeharo ezberdina da. Dena dela, argiztapen natural
oso ona zeukan, eta horrek asko laguntzen zion barruko edertasunari. Edo nigan
eragina izan zuen eraikina bisitatu nuenean ospatzen ari zen ezkontzak?
S. Maria Maggiore, en una plaza con
su propio nombre. Es larga y dorada, con muchos espacios. El interior es diferente a las Iglesias que
tienen una nave principal con laterales y todo con arcos. Es interesante de ver
y, por eso, atrae a muchos turistas.
S.
Maria Maggiore, izen bereko plaza batean aurkitzen dena. Luzea eta urre
kolorekoa da, eta espazio asko ditu. Barrukoa oso ezberdina da bakarrik nabe
printzipala eta arkuz beteriko aldekoak dituzten elizen aldean. Ikusteko
interesgarria da eta, horregatik, turista asko erakartzen ditu.
St. Pietro in Montorio. Su templete
de Bramante es lo más destacado, el cual es parte de la historia de la
arquitectura. Lamentablemente llegué tarde, y no pude entrar, aunque más me
sorprendió que perteneciese a la Academia Española. Por otro lado, como estaban
de boda, no pude visitar bien la iglesia.
St.
Pietro in Montorio. Nabarmenena Bramanteren templetea da,
arkitekturaren historiaren parte dena. Tamalez, berandu iritzi nintzen eta,
horregatik ezin izan nintzen sartu, baino asko harritu nintzen irakurtzean
Espainiako Akademia horren jabe zela. Beste alde batetik, ezkontza bat ospatzen
ari zen eta, ondorioz, ezin izan nuen eliza nahi nuen moduan bisitatu.
En la próxima entrada de blog, más sobre
Roma.
Blog honen hurrengo sarreran, Romari buruz gehiago.
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